Gdy kasa jest ważniejsza od czytelnika

Będzie o Kopalni Wiedzy.

To całkiem dobry serwis z całkiem dobrymi informacjami naukowymi. Co prawda nie idealnymi – raz na jakiś czas zdarzają się tam błędy wynikające chyba z nieodpowiedniego tłumaczenia – ale każdemu może się przecież zdarzyć.

Jakiś czas temu miło zaskoczyła mnie prośba na Kopalni Wiedzy o wyłączenie Adblocka. Była specjalna strona, na której autorzy serwisu pisali uczciwie o co chodzi. Że serwis jest projektem niekomercyjnym i jeśli jakkolwiek się utrzymuje to właśnie dzięki reklamom. Napisano, że fajnie by było gdybym rozważył wyłączenie Adblocka na ich stronie, opisano jak to zrobić (klikamy w strzałkę w dół koło przycisku Adblock i wybieramy na liście “wyłącz blokowanie na [tu adres strony na której właśnie jesteśmy]”). W zamian obiecano,  że reklamy nie będą inwazyjne.

Taki deal mi się podoba. Sam z siebie wyłączam adblock na stronach, które lubię i zwracam uwagę na znajdujące się na nich reklamy. Zwłaszcza na Google Adsense, bo te faktycznie pokazują często linki do treści podobnych, jakie właśnie czytam. Zdecydowałem się zatem na odblokowanie Kopalni Wiedzy.

I co? I czuję się lekko jakby mnie zrobiono w bambuko. Zastanawiam się czy i admini strony czują, że w bambuko robią swoich czytelników. Na Kopalni Wiedzy nie ma już tamtej strony z prośbą o wyłączenie adblocka. Mamy za to latające po całej stronie top-layery, flashowe banery grające muzyczki i inne formy denerwującego spamu.

Ale kaska leci. Szkoda tylko, że serwis stracił twarz.

00

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.